sunrise, sunset as we gaze

Har precis kommit hem från sånglektion och innan dess fika med Erik och Matilda samt en två timmars historielektion. Lackade lite tyst över den bittra lärarkandidaten som prompt hävdar att man minsann inte ska skänka pengar till afrika eller för den delen tro att man som individ kan göra skillnad för hur det ser ut i världen.

Citerar; "Don't think that it'll do any difference in the world if you go as a volunteer and play with the african children under a tree just to make yourself look good, their friends can do that. You might aswell don't, 'cause you can't do anything on your own. Think about who you're doing nice things for; others or yourself."

Jag blev liksom mer och mer irriterad; jag tyckte bara att det var en taskig attityd rakt igenom, det hon ville få fram var att de som gör volontärresor är naiva. Visst så kan man kanske inte göra en markant skillnad som en individ, men alltid gör det något (ingen kan göra allt men alla kan göra något, remember?). Det kan ju liksom knappast skada heller. Så om jag vill åka och leka med afrikanska barn under ett träd, och även om jag gör det bara för att jag ska känna mig som en bättre person, så ska jag väl kunna göra det utan att någon näsvis liten lärarkandidat ska lägga någon värdering i det. Som sagt, det kan ju knappast skada om jag åker dit och leker med barnen istället för att ingen ska bry sig om dem alls, det är ju knappast så att världen blir sämre av det, ellerhur?

Arrrsgh. Jag blev bara lite irriterad. Planerar att sitta resten av kvällen tittandes på något dåligt program, vaggandes fram och tillbaka och intala mig själv att det finns gott i världen. Ska kanske försöka intala lärarkandidaten också, så att hon slipper bittra ur på oss elever.

Nu börjar Vänner!

Puss♥


Mwihi, fångade min bror på bild. AAAnd he doesn't know it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0