as we drink our wine and let the world fade away.

Jag gillar lov, det känns som om man presterar arslet af sig även om man mest drar omkring i mjukiskläder.
Jobbade igår och i tisdags och hade givande små samtal med två av mina chefer. Nu ska de alltså komma till vår skiva i vår. Om ni undrar vilka de vilsna 20+arna är så är det dem...
Dessutom hörde de av sig från slottet igår så nu ska jag jobba där måndag och torsdag. Jag känner hur de senaste månadernas pengatorka börjar närma sig ett slut. Jag har dansat omkring lite äckligt nöjd genom livet på sistone. Folkmordsuppsatsen är underbart, orgasmiskt nära ett slut. Jag kommer snart ha ögongodis att titta på igen och jag har fått en ny vinterjacka av mamma och köpt en underbar klänning. Gillar't.

Jag tog mod till mig och vaccinerade mig mot svininfluensan idag. Mest för att jag 1) har problem med luftvägarna och vill helt undvika att gå en alltför tidig död till mötes 2) undvika att smitta andra om jag nu skulle bli sjuk.
3)
inte störa mitt vackra jobbflow genom att bli sjuk. Och peppar peppar visade det sig att min kropp inte alls hatade detta viruset så mycket som jag hade förutspått. Det kanske var svinis jag hade när jag kom hem från Bryssel...?

Anyway.

Snart ska jag dra mig ner till ica, träffa carro och köpa godis för 4,90/hg. Sen ska jag se på idol och kommentera deras konstiga kläder och falska toner. Mohaha. Vem behöver juryn?

Pusspuss,
Mikaela


Jag, Sarah, Nils, Madde och Johannes hade en, vad vi hade planerat iaf, kulturkväll med start på ekocaféet. Alltså. Det visade sig att de inte alls skulle visa den film som stod i programmet utan en av de spanska filmer jag hatar mest på denna jord; Mujeres al borde de un ataque de nervios. Den är från 80-talet, en väldigt ung Antonio Banderas spelar råtönt med byxor upp till armhålorna och den är bara konstig. Så. Nej.

Vi drog istället till klubb dragarbrunn (aka. johannes lägenhet) och började med att se på the orphanage (spansk skräckfilm som gav mig och de andra seriösa men) samt en fransk film som Nils älskade och vi andra somnade till. Men det visade sig bli en riktigt trevlig kväll iaf med filmer, burgerking och skratt.
Tack!


Kommentarer
Postat av: Madde

Tycker vi hade en riktigt bra kulturkväll alltså. Även fast lille tomas spökar i mina drömmar. Men hörru, den där franska filmen, det var ju den bästa vi sett i år! Hoho! Härlig kväll iaf, tack!

2009-10-31 @ 12:32:14
URL: http://krumelurpiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0