Sunday's a charm.

Söndag, söndag, bloody söndag. För att översätta lite fritt.

Det är  alltid något med söndagar som får mig att känna mig lite illa till mods, dock har jag ingen riktig aning om vad.
Kan vara det faktum att en helvetesmåndag alltid väntar, jag har nämligen förmånen, eh, att gå en riktig arbetsdag (working 9-5, babe) varje måndag. Och varje måndag avslutas med att vilja döda merparten av min etik och livsfrågor-grupp, inte helt okej. Eller att jag spenderat dagen inlåst på mitt rum tillsammans med matte B och dåliga tvprogram och endast lämnat rummet för att hämta mat. Survival guide for the student, folks.

Men men, saturday's really a charm, bitvis. Igår bestod dagen av sångövning från 10-13 första passet, och därefter 15.30-19.00 då konserten började. Alltså Profeten och Evangelisten (som MIN körledare, sånglärare, andlige vägledare, you name it, har skrivit). Det gick skitbra, grymt duktiga solister (även jag blev solist på ett hörn... haha), kör och kompositören förstås... efteråt går man liksom och super in all positiv energi (för att flumma ur lite). Wonderful. Pappa köpte skivan efteråt och bad mig få den signerad av CalleMicke själv, som inte bara skrev en hälsning till min far, utan även till "den begåvade dottern",  lite egoboost fick jag minsann där, gulle på CM, he's fantastic. Ni vet, man känner när någon verkligen bryr sig.

Lillebror fyllde även 15 år igår, grattis! Jag är fortfarande lite i förnekelse, var inte jag 15 nyss?! Och jag är ändå 3 år äldre. Illa illa. Men jag inser att när alla, inkl. den yngste som är 6 år yngre än mig, börjar växa om en, är de inte så små längre... Jag kommer bli en värdelös mamma som kommer tvinga sina barn att ha kalas med fiskedamm tills de är 18 år. Och sedan får man slita godispåsarna och fiskespöet ur händerna på mig när de börjar närma sig 25... Ehm.

Men nu måste jag återvända till matte B, religion, spanska och andra div. trevliga sysselsättningar. Eller kanske inte. Fast jag känner ändå att det måste göras, take a look;

(x) Skriva intervju till religionen
( ) Religionsprov
( ) spanskaläxa
( ) Matte B, slutprov
( ) PM i etik

Och ändå säger jag till folk att jag har "typ inget" när det frågar om skolan, hmm. får det inte riktigt att gå ihop. Jag kanske lever i förnekelse.... may be so. Men alla NP i engelska är nu avklarade, thank you God. En sak mindre på mitt samvete.

Nu ska jag gå tillbaka till att inbilla mig själv att jag kan något av matten och känna mig bitter samtidigt som jag lyssnar på minst lika bittra Lily Allen....

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0