det sitter en pojkää på månen.

Grattis lilla mor som fyller år idag!

Jag hade bakat en tårta med marängbotten, grädde,  mängder av jordgubbar och godis. Det blev smarrans. Och igår gjorde jag min favoritsallad med jordgubbar, babyspenat, halloumiost, sparris, proscuttio och rödlök. Oväntat kombination med jordgubbar i sallad, men det gifter sig jävligt bra med balsamvinäger. Mästerkocken Mikak is in tha house peps.

I övrigt har jag inte gjrot så mycket idag, mest legat ute och läst en av mina böcker jag köpte när jag och Sarah masshoppade böcker i Visby. Just nu arbetar jag mig igenom "nattvardens hemlighet" som är en lite Da Vincikoden-inspirerad roman. Spännande spännande. På köpet har jag dessutom lyckats kirra lite färg på min annars så bleka skepnad, Fina firren. Och mer ska det bli, imorgon blir det Sandhamn i Stockholms skärgård med mamma, Bea och hennes barn + ev. någon av mina asociala bröder. Ska bli mys, vi känner dessutom de som äger värdshuset där ute så nog ska vi få något gott i kistan. Jojomensan.

Nu ska jag fortsätta på min bok och fundera på om tårta fungerar även till lunchmat. Jag har bestämt mig för attt det gör den.

Puss!

Ps. När jag kommer mig för ska jag lägga upp bilder från Gotland.... D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0