and i'm a tiny penny rolling up the walls inside

Nyss hemkommen från jobbet. Dött som i graven var det på vår kära flygplats. Jag jobbade 5 timmar, varav 4,5 av dess gick åt till att titta på vännerrepriser och real housewives of the OC. Betalt; check.

Kom dessutom hem från kalmar igår. Jag och Emelie har haft en underbar relaxweekend med mat (i massor, le stretchmarks here i come), promenixer vid vattnet, mat, mat, lite glass, shopping (överraskande bra shopping i den där staden må jag säga). Vi har också spenderat en hel solig dag ute på ett torp och där lagat mat på vedspis, gått barfota hela dagen i gräset, spöat pensionärer i kubb, ätit jordgubbar med mjölk, tittat på film och gråtit till La vie en rose. ätit Kavring och gröt till förbannelse. Yogat på bryggan, solat och fått lite färg. Shoppat mängder av underkläder. Badat bohemiskt toplessbad... pratat om högt och lågt, åkt buss för en spottstyver och lärt oss säga saker på språk från världens alla hörn. Awesome.

Mina byxor tog sig dessutom ett bad utan mig. Jag och emelie låg och solade i godan ro på bryggan innan lunch, helt perfekt väder. När vi ska gå hem (och klä på oss) tittar jag mig lite förvånat omkring och undrar var mina byxor är. jag tittar mig omkring och finner att de ligger på havets botten. Fint. Försökte muta några småtjejer (med badkläder på) att hoppa i och hämta dem, men de var mest intresserade av att fånga småfisk. Skitungar. Så det fanns inget annat att göra  än att just  hoppa i och hämta dem. En uppgift som jag för övrigt gav emelie. Jag kunde ju inte gå hem utan både byxor och trosor. Så som sagt, emelie darling hoppade i och fiskade upp byxorna med tåspetsen. Sen blev det en väldigt intressant promenad hem genom det lilla samhället där vi bodde: jag utan byxor, iförd endast tshirt och spetstrosor och emelie med underkläderna i näven. Lite befriande sådär. Och ganska jävla roligt.

UNDERBAR långhelg i staden Kalmar tillsammans med min älskade vän Emelie. Tack!
Nu ska jag se om det bjuds på något roligt på tv... Åh, Berg flyttar in! We like.

Puss och ta hand om dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0