Saaaanta Lucia



Min bror har fått en liten mini-PC med cam. Det har inte jag. Men jag var ju tvungen att sätta min stämpel på den iaf.

Detta verk kallar jag "Osminkad, iklädd rosendals tshirt och krönt med gårdagens luciakrona"

Beskåda!


Gårdagen var mysig såsom bara en luciadag kan vara. I knivsta har vi tydligen traditionen att vi firar lucia dagen innan för att vaka in den riktiga. Så igår var alltså dagen för vårt luciatåg i Birgittakyrkan. Det gick oväntat bra förutom att prästMartin inte riktigt uppfattade budskapet om att han skulle hålla sig kort. Mina fingrar höll krampaktigt om ljuset och axeln höll på att ramla av.Så jag övervägde  starkt att kasta ljuset i huvudet på Martin så att han skulle ta och runda av. Men icke. Det gick emellertid väldigt bra ändå.

Och Hans gillade det.

På kvällen blev det plankning på tåget samt besök på en av Uppsalas pubar. Trots att det var 22årsgräns gick det bra ändå. Ursäkten "Nej, jag har inget leg" funkar förvånansvärt bra faktiskt. Det och min oförnekliga charm. Eller nåt. Men in kom vi och hade riktigt trevligt!

Nu ska jag återvända till läsloggarnas underbara värld och kanske kanta den med en spansk roman. Haaare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0