I'll be crossing you in style. Some day.

Mja, kan vara på tiden att göra en liten update.
Kanske är det så att jag är så chockad över att jag har lov att jag helt glömt av att blogga... haha.

I fredags hade jag och S ytterligare en sånglektion, det går framåt! Vi gjorde lite arr. på en av "våra" låtar, som lät riktigt grymt! Det ska bli så kul att få framföra dem. När det blir är dock en hemlis, ni får veta lite längre fram ;)
Fredagskvällen fick bli en relaxkväll, för jag skulle nämligen upp och jobba för första gången på. hmm.
Like 5 months?! Sorgligt, men jag skyller på finanskrisen som alla andra. Haha.

I lördags var det som sagt time to work. När man inte har jobbat på ett tag känner man sig helt ur gängorna. Jag var rentav lite nervös. Som tur var hade jag bara ett fyratimmarspass, lite mjukstart alltså. Dock var det fullbokat på båda flighter = kaos. Jag jobbade ensam på golvet också, så alla skrek på mig. Det är också kul. Men hey, jag bryr mig inte, man lär sig att ignorera otrevliga människors beteende. Jag träffade dock Elsis som skulle flyga till Prag, så jag fick iaf en liten trevlig stund med henne mitt i allt kaos.

Efter jobbet kom jag i princip hem och vände innan det var dags att åka till Märsta. Emelie, som kom hem från landet i öster för ett tag sedan, skulle nämligen ha tema Rysslandskväll! Kul idé tyckte vi och drog dit ;) Vi bjöds på ryska kakor, berättelser och ryskt thé. Kakorna var underbart goda, dock var de söta nog att orsaka omedelbar diabetes hos Anna Skipper... gott var det iaf. Jag fick dock en sockerkick som hette duga...

I går, alltså i söndags, begav jag mig till Uppsala för att umgås med Malinskij och Fanny. Vi åt den traditionella pastalunchen. Självklart jammade vi som sig bör. Vi tog dock upp det hela ett snäpp och gjorde egna stämmor på typ alla låtar... musikaliska svar JA.

Malin och jag ska även samarbeta lite med en låt som ska skrivas, eller ja, jag har en text som ska tonsättas.
Malin, som är ett musikaliskt geni, ska hjälpa mig med det, hon hade redan en melodi i huvudet som var helt i rätt stil. Underbart. Så nu får vi se hur det hela turns out, jag hoppas och tror att det blir bra.

Nej, nu känner jag att det nästan är skamligt att sitta inne i detta fina väder. Det är dagar som dessa man ska ha hund! Hur går det, någon som skaffat den där valpen åt mig än? ;P

Puss på er!




Varför har provrummen på Monki hål? Vi hittade syftet. 
(Sommar -08)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0