No if's and's or but's

Gårdagen bestod av en turné runt hos mina kära klasskamrater i Uppsala. Det börjades med lunch hos Malin som hade varit duktig och gjort köttfärssås med pasta, mycket gott må jag säga! Efter maten bjöds det på allehanda spel (dock ingen blockflöjt för JD's del) , sång, hårfrisering och film. Stopp  nummer två blev att elsas place. Och förvånas icke; vi bjöds på mat där också! Potatis- och purjolökssoppa och färskt bröd, yumms! Shirin påstod dock att soppa är efterrätt och ingen huvudrätt, det är enligt henne ett svenskt påfund. Hon och hennes mor skrattade senare under ett telefonsamtal åt vårt folks enfaldighet. Bah.

Runt sextiden blev vi alla väldigt godissugna och JD + shirin bestämde sig för att cykla till gränby och köpa godis. Det går snabbt, vi ses om en halvtimme, jajjamensan. Efter ca en timme börjar jag och E fundera på om man ska starta en skallgångskedja för att hitta töserna, men bestämde oss för att strunta i den bedriften. Kan dock tillägga att de borttappade ramlade in lite senare och förklarade att de bestämt sig för att shoppa lite när de ändå tagit sig till gränby. Att vi andra dog av godisabstinens var inget de considered... Efter maten kollades det på film, Derailed med bl.a. Jennifer Aniston. Jag och S tyckte att den var bra men de andra två bestämde sig för att så inte var fallet. Slutet var emellertid väldigt spännande och oväntat, me like! Den får 3 av 5 toasters, maha. Innan det bar av hemåt fick jag en liten present av E's mami, nämligen ett par självtillverkade örhängen, väldigt söta! Tack så mycket!

Sitter nu här med en hop läxböcker, studiedagar indeed. Att sitta och tolka Homeros Iliaden en hel dag är kanske inte min högsta önskan när det för en gångs skull är fint väder ute. Sedan finns det spanska, journalistik, engelska och matte att sätta tänderna i också om jag nu skulle känna för det. Grattis Mikaela!

Nej ni, nu måste jag vara lite produktiv!
Wish me luck!
/Mickis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0