You seem so far away though you're standing near.

Onsdag. Tror jag. När man har lov så blir man ganska virr i dagarna....

Jag har börjat tappa tempot i mitt bloggande har jag märkt, illa! Men jag har av någon anledning haft färre timmar på mitt dygn än vad jag skulle behövt. Som ni såg för några dagar sedan illustrerades blogginlägget med en stor Panik-knapp.
All min vakna och lediga tid gick liksom åt att plugga till ett matteprov som jag eventuellt, om jag har tur, får G på. Då är man gravt dålig på matte.... My lord. I alla fall. Nu har jag som sagt lov, vilket i sig är väldigt trevligt. Dock ligger ett annalkande Ekonomiprov i Sh B i luften. Känner en viss press på att plugga där...hm.

Jag har emellertid skjutit upp pluggandet så gott det har gått men har idag bestämt  mig för att ta tag i det hela. Det börjar ju bra. Har redan brottats med mina småbröder så att en tavla har åkt i golvet, skrivit mejl i miljarder, svarat i telefon som den värsta telefonväxeltant och hunnit slänga i mig lite frukost. Och nu bloggar jag och lyssnar på Abba....ehe. Borde verkligen bli lite mer strukturerad.

I söndags umgicks jag med Carro och Elin, något som var väldigt uppskattat. Vi halvtittade på Da Vincikoden (mindre uppskattat av E och C, men jag älskar den och har sett den sisådär 8 gånger...) åt godis, busringde. Barnsligt? Ja. Tråkigt? HELL NO! Så sjukt kul, folk fick verkligen panik när "taxibolaget" ringde upp och krävde pengar för en ej använd taxi. Mohahah. Efter diverse hyss möttes vi för en middag på Grekens, den lokala restaurangen. Jag beställde souvlaki. Igen. Jag borde komma över mitt ganska utvecklade missbruk av souvlaki.

Igår började dagen med lunch i Uppsala med Fanny, hennes franska kompis Lucie samt Elsie-pelsie. Vi åt på Cupido, shoppade och åt glass. Vi köpte även världens bästa present till Lucie; 2 Marabouchokladkakor. Människan hade aldrig ätit Marabou. Skandal. Så vi gjorde något åt saken.

Efter ett besök downtown begav vi oss hem till Fanny där det bjöds på middag. Massa trevliga tjejor! Runt 11-tiden begav jag mig hemåt. Lyckades på någon vänster ha av luckan på min mobil så nu måste jag hitta kvittot och springa ner och byta ut den. Kul. Verkligen. Som tur är kan jag fortfarande prata i den osv.

Idag. Eller snarare ikväll, är det middag hos Sarahoe. Emelie, Jonna, Malin och Fanny kommer att närvara, ska bli sjukt kul! Fram till dess ska jag umgås med min samhällskunskapsbok. Det är också kul. Yesyes.

Imorgon ska jag även i så stor mån som möjligt begrava min pluggisnäsa i skolböckerna för att sedan åka in till Uppsala. Voice ska gå på Mammamia sing-a-long! :D Ganska corny men fett kul!

Nu ska jag fortsätta med ekonomin så det kan bli något av mig. Mmm..
Puss och kram!


Parantes: Köpte på gårdagens shoppingrunda ett par trosor från Calvin Klein som jag blev väldigt förälskad i. Tappade bort påsen där de låg i, varpå jag messar Elsa (mitt shoppingsällskap) ifall hon råkat få med sig påsen.

Jag; Hej :) Du, du har inte råkat få med dig mina trosor? De är borta .... :(

Jag kom på i efterhand att det var ett ganska märkligt sms. Jag skulle blivit rädd. Iaf. Det visade sig att jag glömt mitt inköp på disken i affären, så jag ska hämta dem imorgon. Ibland är jag smart.



Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha det var det finaste smset jag någonsin fått!

2008-10-29 @ 23:47:29
URL: http://kamomill.blogg.se/
Postat av: The hoe

Men kul att jag får heta Sarahoe, fin namn!

2008-10-30 @ 10:50:39
URL: http://superchouette.blogg.se/
Postat av: Fanny

haha lucie verkade gilla marabou iaf:) hon hälsar så mycket:)

2008-10-30 @ 23:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0