Never ever give it up

Sitter just nu nere i cafeterian och väntar på nästa lektion. Har märkt att det är lite så i skolan för mig just nu, man väntar hela tiden. Har dock redan hunnit med en lektion i spanska, ekonomi och konsthistoria.

Här kommer ett urval av de vackra citaten som mina konsthistorielärare ganska kontinuerligt slänger ut sig.
 I love it.
Deras små utspel förgyller lektionen, mohaha.

Rokokon är en pimpinett fjollig, transaversion av barocken. Och här kommer det; Det tycker jag och Tony inte om. Så, nu är det sagt! - Anders på konsthistorielektion.

Som porr för tygmänniskor! - Anders om stoffmåleri, den speciella tekniken att måla tyg på ett realistiskt sätt.

Det finns lite änglar här och var som ni ser, det ser lite ut som om de fyllt bebisar med helium och låter dem sväva omkring i vackra små mönster. - Anders ser ingen anledning att dölja sin förakt för rokokokonsten...

Lärarna på Rosendal är någorlunda speciella, ja. Men precis så lagomt konstiga som gör att jag älskar dem!
I alla fall, ska snart börja bege mig till mattelektion, ve och fasa. Matte är inte min grej, inte ens om jag försöker. Dessutom tror jag att jag glömt matteboken hemma. Lycka till.

Jag känner att jag måste gå och träna idag, Sarah; du är den utvalde!

Vi hörs senare!
Puss


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Maila in citaten till skoltidingen!

2008-10-20 @ 15:45:41
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0