La vie devant soi

Befinner mig just nu i Mac-salen tillsammans med min kära  vän Shirin. Hon håller på och fixar med föreningsaffischer och jag har varit genialiskt smakråd, haha. Dock verkar skrivaren inte samarbeta med henne. Mohaha.

På min skola har vi varje år så kallade JO-dagar, vilket innebär att relativt tunga namn inom journalistiken kommer hit och föreläser. Idag var dokumentärfilmaren Nahid Persson här, väldigt intressant. Hon har jort flera filmer, bl.a. om sitt hemland Iran.  Vi har även egna redaktioner där vi under tidspress ska skapa löp, uppslag osv. samt hinna intervjua och reda ut saker. Ganska kul men man får något av magsår... Lärarna spelar ett rollspel och vi ska intervjua dem för att få fram information, även en presskonferens kommer att äga rum om ca en timme. Undrar vad lärarna har hittat på för skoj. Eller ja, skoj och skoj. Det brukar för det mesta vara lärarna som underhåller sig själva, av någon anledning uppskattar de dessa dagar något enormt. Aja. De kan väl få hållas... 

Jag har skrivkramp efter att ha antecknat två timmar på Nahids föreläsning.... haken med föreläsningarna är ju att vi ska skriva en referatartikel om antingen den här eller morgondagens föreläsning. Jag ska nog försöka mig på att skriva om dagens och få det hela ut vägen, artikeln ska vara inne på fredag och samma dag har jag två prov. Gosh. 

Jag längtar bara att få åka ifrån Sverige ett tag, det skulle vara skönt. Men jag ser jättemycket fram emot Bryssel.... En liten parantes bara (; Malin är appropå det påväg till Jerusalem just nu, lucky her! Det är absolut en plats jag måste besöka i mitt liv. Sådeså.

Måste börja bege mig!
Pusshej♥

Citat - Coco Chanel
True, so very true...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0