Tui amoris ignem accende

Fredagkväll och mitt sällskap är Lindts mörka choklad med salt, låter konstigt men är SJUKT gott! Sitter även och tittar på fredag hela veckan. Eric Gadd verkar sjunga, förunderligt vad han låter som om han gör en parodi på sig själv. Ehe. Försöker samtidigt skriva min önskelista som min mor propsar på att få... kan ju inte påstå att det är lika lätt att komma på saker nu som när man var åtta och kunde kryssa för det man ville ha i Stor och Liten-katalogen. Vilket var typ var och varannan Barbie alternativt någon leksaksponny. Saker som man egentligen inte behöver. Nu känner man ett visst preasure att önska sig sådant man kan använda, typ presentkort. Mja, det ska nog gå. Nog om det.

Igår var jag och S på taizémässa, så sjukt mysigt! Vi var flitiga och fixade ljusarrangemanget framme vid altaret, muchismo med värmeljus ska det vara! Jag längtar tillbaka, vill till Taizé nu... Efter mässan fikade vi med diverse trevliga personer och vi pratade om allt möjligt, väldigt givande. Vi hade så trevligt att vi inte gick för ens runt halv elva...


Idag har varit allmänt drivardag, dock en ganska produktiv sådan... eller ja. Var ledig så jag vaknade runt 10 och bestämde mig för att skriva lite på ett PM i ämnet etik och livsfrågor. Begav mig sedan in till uppsala för att möta S. Vi hade bestämt oss för att fota lite, och om vi fotade! Först gick vi till domkyrkan och tog lite allmänt djupa bilder innan vi gick först till gamla kyrkogården och därefter till engelska parken och tog höstiga jag-ligger-och-ser-lycklig-ut-i-en-lövhög-bilder. Bilderna kan beskådas om ett tag när jag behagat lägga upp dem!  Efter fotograferingen skrek våra magar efter föda, varpå vi begav oss till det ack så, för en uppsalabo, välkända Cupido. Finns ingen annan plats du kan få så god sallad på, mums! Sen shoppade jag lite kläder, bland annat en röd, stickad klänning, en tunika och ett rosa paljetthårband. Kitsch kitsch, men ack så sött! Jag och mitt sällskap tittade även in på Uppsala färg för att hitta material och inspiration för våran scrapbooking som snart ska påbörjas. Snart. Kommer bli mycket vackert. Efter denna stadsvandring begav vi oss hem för att simma lite. Oj vad jag inte har simmat på evigheter, och OJ vad det kändes i mina muskler. Nästan pinsamt.


Imorgon väntar jobb. Det var sjukt länge sedan jag jobbade, jag är nästan lite nervös. Herre Gud. Men jag ska bara jobba ett kort pass, så det ska bli skönt :)

Nej, nu ska jag förbereda lite för imorgon, plocka fram kläder och så vidare...
Ha en bra kväll och framförallt helg!

Du är älskad!
Puss, Mickis


Discover Jeff Buckley!

Kommentarer
Postat av: Fanny

du vet att det finns en affär i uppsala för scrapbooking?:D på andra sidan järnvägen:D

2008-10-11 @ 23:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0