Yester-me, yester-you, yester-day.

Jag. Är. På. Så. Dåligt. Humör.

Det började igår. Och jag pratar om snöovädret. Det har seriöst snöat i konstant ett och ett halvt dygn. Igår när jag och D var ute på promenad (God knows why. Vädret?!) så var det nästan lika illa som nu. Dock fick jag thé och skjuts hem efteråt så det var okej... :)

Något som INTE är okej är hur lång tid det tog för mig att komma hem. 2 timmar people, TVÅ timmar!! En resa som på sin höjd egentligen bara tar en timme. Visst, snö är mysigt, men inte när kaoset drabbar stackars mig....

Nog med gnäll, nu sitter jag hemma vid datorn, i långkalsonger, raggisar (de vackra regnbågsfärgade med hål på hälarna), krampaktigt inlindad i en fleecefilt, ätandes Marabou Digestive och tyckandes synd om mig själv. Jag planerar att sitta såhär ungefär hela vintern. Eller ja, i alla fall ikväll. Jag är så wildside.

Den här veckan har jag valt att kalla snobb-kulturellaveckan. Imorgon bär det av till Nationalmuseum i Stockholm tillsammans med konsthistorieklassen (för övrigt ett av mina favoritämnen, yey!). Där ska vi få guidad tur samt lite tid för oss själva, där vi kan fälla spontana snobbkulturella kommentarer om ljus och typiska kännetecknen för barocken. Sweeeeet. På onsdag händer det även lite kulturella saker; vi ska på någon jätteabstrakt pjäs om Selma Lagerlöf. Min spontana reaktion är; herregud. Varför ska någon ännu mer snobbkulturell snubbe med hästsvans förstöra Selma Lagerlöfs Gösta Berling. Är det bara jag? Eller?

Nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv och kolla på gamla Top Model-avsnitt. Kanske plugga lite också. Hmm.

Tjing!
/Mickis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0